چگونه پلتفرم خرید و فروش Alibaba به موفقیت رسید؟

پلتفرم خرید و فروش Alibaba یکی از بهترین پلتفرم های چینی برای خرید و فروش آنلاین است که خرید امن و سریعی برای خریداران فراهم کرده است. پلتفرم Alibaba توسط «جک ما» در سال 1999 تأسیس شده است که یکی از بزرگترین سیستم های تجارت الکترونیک در جهان محسوب می شود. درواقع Alibaba فهرست بسیار قدرتمندی از اجناس مختلف برای مخاطبین فراهم کرده است. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی های مدل کسب و کار Alibaba می پردازیم.

اگر بخواهید از آمار و ارقام سایت Alibaba بدانید، باید بگوییم که طبق آخرین آمار، در سال 2019 نزدیک به 711 میلیون نفر حداقل یک بار از سایت Alibaba خرید کرده اند. همچنین یک میلیارد و 292 میلیون، تعداد سفارشات مشتریان از سایت Alibaba در سال 2019 بوده است که رقم قابل توجهی است.

Alibaba، زیر مجموعه های بسیاری دارد که می توان به مواردی چون Tmall.com، AliExpress، AliWangWang، Alibaba Cloud Computing اشاره کرد که همگی از زیر مجموعه های Alibaba هستند و ارزش های متفاوتی را برای کاربران ایجاد می کنند.

ارزشیابی مدل کسب و کار Alibaba

تأمین کنندگان و تبلیغ کنندگان محصولات، جزء اصلی ترین مشتریان Alibaba محسوب می شوند که این موضوع خودش یک ارزش خارق العاده برای مخاطبین است.

در Alibaba، الگوریتم بی نظیری برای ارتباط با مشتریان شکل گرفته است که یکی از عوامل مهم موفقیت این پلتفرم است. ارتباط از طریق ایمیل با کاربران، خبرنامه، برنامه اعطای وام و شبکه های اجتماعی از جمله ارتباطاتی است که Alibaba با مشتریان خود برقرار کرده است.

تأمین کنندگان نیز در پلتفرم Alibaba فعالیت می‌کنند که این امر به تنهایی می تواند به افزایش اعتماد و کاهش هزینه های تمام شده برای خریداران منجر شود. همچنین ایجاد راه حل های تجاری امن و ساده در این پلتفرم یقیناً آن را به سیستمی با کیفیت تبدیل کرده است.

یکی دیگر از ارزش های منحصر به فرد پلتفرم Alibaba این است که از داده های سفارشات مشتریان جهت برآورد تأمین کنندگان لازم استفاده می کند و همچنین یک برآورد مالی کلی از تأمین کنندگان تمامی محصولات لازم برای فروش به دست می آورد.

مهمترین امکان در پلتفرم Alibaba، هوش تجاری است؛ فروشندگان محصولات مختلف با بهره گیری از این سیستم تخمین ها و تحلیل های مناسبی را دریافت می کنند که منجر به موفقیت در فروش محصولاتشان خواهد شد.

همچنین داشتن پایگاه عظیمی از داده های کاربران و تأمین کنندگان یک مزیت بسیار ارزشمند برای این سیستم تجارت الکترونیک محسوب می شود.

فعالیت های کلیدی در پلتفرم Alibaba

بازاریابی و فروش و مدیریت اطلاعات به صورت کاملاً حرفه ای حرف اول را در پلتفرم Alibaba می زند. همچنین دو مورد مهم دیگر از فعالیت های اصلی این شرکت، طراحی تکنولوژی بسیار دقیق و اعتبارسنجی کالاها است که به روش های بسیار حرفه ای توسط کاربران و کارشناسان انجام می گیرد.

شرکای کلیدی در پلتفرم Alibaba

یکی از اصلی ترین اجزاء مدل کسب و کار Alibaba شرکای کلیدی است که می توان آنها را به گروه های شرکای پرداخت (مانند اپلیکیشن های پرداخت و درگاه های بانکی)، ارائه دهندگان خدمات تجارت الکترونیک، سرویس های تبلیغاتی و اطلاعاتی کسب و کار، شرکت های کسب و کار خصوصی و شرکای حقوقی تقسیم بندی کرد.

نحوه کسب درآمد در پلتفرم Alibaba

درآمد حاصل از معاملات برای Alibaba بسیار حائز اهمیت بوده و سود خوبی از این موارد کسب کرده است. همچنین سرویس های Premium که سرویس های با کیفیتی هستند و بسیاری از کاربران بابت استفاده از آن هزینه می کنند و از ارزش های آن بهره مند می شوند، در پلتفرم Alibaba گنجانده شده است.

بیشترین درآمد Alibaba از موارد گفته شده کسب می شود، اما شاید بتوان گفت جذب تبلیغات نیز توانسته درآمد خوبی را برای این پلتفرم به ارمغان آورد.

هزینه‌های جاری در پلتفرم Alibaba

قطعأ طراحی ساختارهای فناوری از عمده ترین هزینه های این پلتفرم محسوب می شود. همچنین تأمین هزینه های بازاریابی، هزینه های منابع انسانی و هزینه های متفرقه جهت تأمین کالاها از هزینه های جاری این سیستم است.

نحوه ارائه سرویس رایگان در سایت Alibaba

شما به عنوان کاربر به صورت رایگان می توانید در سایت Alibaba فعالیت داشته باشید و از امکانات آن بهره مند شوید. شما می توانید شرکت و محصولات خود را در این سایت معرفی کنید. حتی می توانید در سایت Alibaba آگهی فروش و خرید بارگزاری کنید. جالب اینجاست که آگهی شما حتی در موتورهای جستجو نیز قابل جستجو و نمایش است.

نحوه ارتباط مشتریان و مخاطبین آگهی شما نیز می تواند از سایت Alibaba به صورت ارسال ایمیل انجام شود و یا اینکه اطلاعات کامل خود نظیر شماره تماس را در آگهی بگذارید تا مخاطبین مستقیماً با شما تماس بگیرند.

نتایج حاصل در پلتفرم Alibaba با بررسی مدل کسب و کار

قطعاً باید گفت پلتفرم Alibaba در ابتدا ایده های بسیار بکر و خاصی را روانه بازار کرده و همچنین طراحی ساختارهای فناورانه مناسب و امن به علاوه ایجاد یک فضای سریع برای خریداران و فروشندگان از عوامل اصلی موفقیت این پلتفرم معرفی می شوند، اما طبق بررسی ها و تحلیل ها، گفته می شود یکی از مواردی که بسیار در منابع انسانی این سیستم اهمیت داشته است وجود جلسات معرفی و شناسایی استعدادهای کارکنان در این سیستم است.

به طور کلی طراحی سیستم های ساختاری مناسب جهت تعلیم و یادگیری کارکنان، ارائه راه حل های تجاری، بهره مندی از هوش تجاری و تأمین دیتای مناسب به منظور طراحی استراتژی های سیستمی از دیگر عوامل بسیار مهم در موفقیت پلتفرم Alibaba بوده است.

امنیت در خرید و ضمانت اصالت کالا، موارد مهمی است که در موفقیت پلتفرم Alibaba نقش اساسی دارد.

تیم مدیریت دانش سرزمین هوشمند

تیم مدیریت دانش راهکار سرزمین هوشمند با رویکرد شناسایی و بررسی تخصصی حوزه های دانشی در پی افزایش و ارتقای دانش حرفه ای و مدیریت آن در حوزه فناوری اطلاعات است تا بتواند بیش از پیش فناوری اطلاعات را در زندگی مردم و کسب و کارها وارد کند

ثبت دیدگاه


سپاسگذاریم. دیدگاه شما ارسال شد و پس از تایید نمایش داده می شود
با عرض پوزش خطایی رخ داد. لطفا مجددا تلاش بفرمایید

سرزمین هوشمند

دانشنامه سرزمین هوشمند

راهکار سرزمین هوشمند با ارائه دانشنامه ای وسیع و ارزشمند از اطلاعات علمی در حوزه دانش فناوری اطلاعات، دانش توسعه کسب و کار و راهکارهای این حوزه اطلاعات مفیدی را به مخاطبان خود عرضه می‌دارد

درباره سرزمین هوشمند

جستجو

مطالب اخیر