آشنایی با پلتفرم UiPath

پلتفرم UiPath برای توانمندسازی تحلیلگران تجاری به منظور اتوماسیون فرآیندهای تجاری طراحی شده است، که تا به اینجا بیش از 400 هزار کاربر در دنیا دارد و از سرویس‌های متعددی برای کاربران پشتیبانی می‌کند؛ این جامعه در حال افزایش است و برای بهره‌گیری از آن تا به اینجا بازخوردهای قابل قبولی داده‌اند.

می‌توان گفت کاربرد این پلتفرم برای مدیریت تغییر، مدیریت استقرار، کنترل دستی، مدل سازی فرآیند، اجرا و برنامه‌ریزی، امور ممیزی و تحلیلی است که به صورت کاملاً امن طراحی شده است. اکنون روز به روز به آژانس‌های دولتی، کمپانی‌ها و کارگاه‌های تولیدی در سراسر جهان که مشتریان آن هستند افزوده می‌شود.

پلتفرم UiPath برای خودکارسازی فرآیندهای تکراری و حذف فعالیت‌های زائد به سیستم ‌ها امکاناتی را ارائه می‌کند. این پلتفرم یک نسخه استاندارد استودیویی دارد که مهلت استفاده از آن به مدت 60 روز است و بعد از آن باید از یکی از سرویس ‌ها استفاده کنید.

پلتفرم UiPath از سه مولفه اصلی تشکیل شده است:

  • استودیو UiPath
  • ربات UiPath
  • ارکستر UiPath

پلتفرم UiPath یک آکادمی دانشی طراحی کرده است که به کمک آن کاربران را آموزش می‌دهد و تکنیک ‌های بسیار ارزشمندی برای بهره‌مندی از خدمات این پلتفرم به آنان ارائه می‌کند. این آکادمی به تمامی دانش آموختگان خود گواهینامه‌ ارائه می‌کند. بعد از این دوره، کاربران به سادگی می‌توانند فرآیندهای سیستماتیک خود را با ربات‌ ها تطبیق دهند و اهداف خود را دنبال کنند.

با پلتفرم UiPath شما به سادگی می‌توانید ربات‌ ها را کنترل کنید و فرآیندهایی که یک ربات باید در یک بازه زمانی انجام دهد را برنامه‌ریزی کنید. شما کارهای انجام شده ربات را مشاهده می‌کنید و سرعت و دقت آن را در دسکتاپ ویندوز خود بررسی می‌کنید. این موضوع می‌تواند یک مزیت خوب به حساب آید، که از هرجایی فرآیندها و ربات‌ های خود را تنظیم و بررسی کنید.

برای شروع کار با پلتفرم می‌بایست اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. طرح خود را بررسی کرده و اهداف خود را تنظیم کنید.
  2. طراحی جریان‌ ها و فرآیندهای کاری خود را شروع کنید.
  3. اتوماسیون ‌های خود را مدیریت کنید.
  4. ربات ‌ها برای انجام کار شما آماده هستند، طرح خود را شروع کنید.
  5. ربات‌ ها را مدیریت کنید.
  6. عملیات خود را بسنجید، آنها را ارزیابی و تجزیه - تحلیل کنید.


چرا UiPath ارزشمند است؟

با بهره‌مندی از این پلتفرم شما در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید درواقع پلتفرم برای شما فرآیندها را ساده کرده، کارایی را کشف می کند، بینش‌ها را فراهم می‌کند و در نهایت مسیر تحول دیجیتال را سریع و مقرون به صرفه می‌کند.

با خودکار کردن کارها، تیم‌های شما آزاد هستند که وقت خود را صرف کارهای پر بازده‌تر کنند. سرویس UiPath Go این امکان را به شما می‌دهد تا کمتر از نیروها برای کارهای تکراری استفاده کنید.

ربات ‌های UiPath با پیروی از روندهای دقیق که مطابق با استانداردهای شما است، انطباق را بهبود می‌بخشند، گزارشات و مستندات ربات ‌های شما همیشه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تجارب مشتریان را بهبود بخشید. همچنین با انجام وظایف ربات‌ها، تیم‌ها می‌توانند خدمات اضافی را به مشتریان با بالاترین سطح ارائه دهند و همچنین با استانداردسازی فرآیندها نتایج شما موثرتر است.


مثالی برای سرویس تبدیل صدا و پیام‌ها به یکدیگر و شناسایی صداها (Voice recognition) در UiPath

فردی وارد رستوران شده و منوی قیمت‌ها را بررسی و کد غذاهای مورد نظر را اعلام می‌کند؛ بلافاصله ربات، کدها را با منوی غذاها تطبیق داده و صورتحساب خرید را صادر می‌کند. یعنی ربات کدها را سریعاً با غذاها مطابقت داده و قیمت‌ها را جمع می‌کند و فاکتور به مشتری می‌دهد.

اما پلتفرم UiPath چگونه این امکانات را فراهم می‌کند :

ابتدا با استفاده از یکی از سرویس های گوگل، شما API تبدیل گفتار به متن را درخواست و آن دریافت می‌کنید. پلتفرم UiPath یک ساختار WorkFollow که شما تعریف می‌کنید را دریافت و آنالیز کرده و همان را انجام می‌دهد. درواقع، کاربر در سیستم اولویت،Job ها را برای ربات طراحی کرده تا به ترتیب چه اقدامات لازم را انجام دهد.


چالش ‌های موجود در ابزار UiPath

  • این پلتفرم از جهت امنیتی و استحکام هنوز ضعف‌هایی دارد؛ آنها می‌توانند بسیار بهتر عمل کنند.
  • پلتفرم توانسته با همکاری Clonis از ویژگی‌ های هوش مصنوعی بهره بیشتری ببرد، اما برای یک شرایط ایده‌آل باید نقدینگی بیشتری جذب کند.
  • پلتفرم روی ربات ‌های عمومی متمرکز است و با توجه به هر صنعت پیشنهاداتی ارائه نمی‌کند و بیشتر فعالیت‌های عمومی و کلی را مدنظر قرار می‌دهد.


نتیجه گیری

سه نکته اصلی و مزیت ارزشمند پلتفرم UiPath عبارتند از:

  • سهولت استفاده: این پلتفرم با روش‌ های ساده برای تنظیم و کنترل جریان ‌های کاری، برای هر فردی بسیار آسان است و می‌تواند از این پلتفرم بهره ببرد.
  • شروع سریع: با دانلود سیستم‌ های یاد دهنده از آکادمی این پلتفرم، شما به سادگی می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید. آکادمی دانشی این پلتفرم برای هر فرآیند، آموزش‌ ها و مستندات خوبی ارائه کرده که کاربران مشکلاتی از این قبیل نداشته باشند.
  • آماده رشد: دارای یک پایگاه مشترک و در حال پیشرفت است که منجر به افزایش ارزش گذاری و سرعت جذب بودجه شده است؛ لذا این ویژگی به جهت افزایش کیفیت هوش مصنوعی سیستم، بسیار ارزشمند است.
برچسب ها:

تیم مدیریت دانش سرزمین هوشمند

تیم مدیریت دانش راهکار سرزمین هوشمند با رویکرد شناسایی و بررسی تخصصی حوزه های دانشی در پی افزایش و ارتقای دانش حرفه ای و مدیریت آن در حوزه فناوری اطلاعات است تا بتواند بیش از پیش فناوری اطلاعات را در زندگی مردم و کسب و کارها وارد کند

2 دیدگاه

  1. زهرا اسماعیل پور 25 فروردین 1399

    بسیار جذاب است
    چطور می توان از سرویس های Uipath استفاده کرد ؟

    • تیم مدیریت دانش سرزمین هوشمند 25 فروردین 1399

      از طریق سایت https://www.uipath.com/ میتوانید سرویس ها را استفاده نمایید

ثبت دیدگاه


سپاسگذاریم. دیدگاه شما ارسال شد و پس از تایید نمایش داده می شود
با عرض پوزش خطایی رخ داد. لطفا مجددا تلاش بفرمایید

سرزمین هوشمند

دانشنامه سرزمین هوشمند

راهکار سرزمین هوشمند با ارائه دانشنامه ای وسیع و ارزشمند از اطلاعات علمی در حوزه دانش فناوری اطلاعات، دانش توسعه کسب و کار و راهکارهای این حوزه اطلاعات مفیدی را به مخاطبان خود عرضه می‌دارد

درباره سرزمین هوشمند

جستجو

مطالب اخیر