فریلنسر یا آزادکار به چه کسی گفته می‌شود؟

فریلنسر کیست، کار او چیست و هر آنچه باید درباره فریلنسر شدن و فریلنسرها بدانید در این مطلب به آن پرداخته شده است.

بسیاری از افراد با کسب دانش و مهارت در یک محیط کاری، استخدام و مشغول به کار می‌شوند و ازهمان جا حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند؛ اما افرادی هستند که همیشه در یک جا کار نمی‌کنند و بر اساس مهارت و حرفه خود کارهایی به آنها محول می‌شود و به انجام آنها می‌پردازند که به آنها فریلنسر یا آزادکار گفته می‌شود. به طور مثال یک گرافیست خودش انتخاب می‌کند که در هر زمان چه پروژه ای را قبول کند. درواقع خود فرد انتخاب می‌کند که چه کاری را با چه حقوقی دریافت کند و در چه بازه زمانی آن را تمام کند.

به زبان ساده تر فریلنسر، فردی است که کاری را با توجه به مهارتش و شرایط پیشنهاد ارائه شده از سوی کارفرما قبول کرده و آن را انجام می‌دهد.

فریلنسرها زیاد تمایل به این موضوع ندارند که در یک مکان خاص باشند، آنها دوست دارند طرح های مختلفی را بگیرند و کارهای مختلفی انجام دهند و حتماً نباید به صورت حضوری کار کنند. آنها در هر مکانی کار خود را می توانند انجام دهند و فقط در صورت لزوم می‌توانند برای آشنایی بیشتر با فعالیت مورد نظر یک یا دو جلسه با کارفرما تعامل داشته باشند. درواقع یک ارتباط بین پیمانکار و کارفرما به وجود می‌آید که همدیگر را تأیید و شرایط یکدیگر را می‌پذیرند و در نهایت شروع به کار می‌کنند.

فریلنسر شدن توجیه اقتصادی دارد؟

این نکته را فراموش نکنید که فریلنسرها شرایط مورد نظر خود را دارند؛ آنها تفکرات خود را ارزشمند دانسته و تمایل دارند از آن پیروی کنند. به این نکته توجه کنید که حقوق و دستمزد فریلنسرها متغیر است و حتی ممکن است در برهه هایی از زمان پروژه ای به آنها پیشنهاد نشود.

درواقع فریلنسرها مدیر خود هستند؛ البته این موضوع قبل از دریافت کار از طرف کارفرما است و بعد از آن باید به شرایط کاری که از سوی کارفرما ارائه می‌شود توجه کنند و زیر نظر وی باشند. همچنین فریلنسرهایی که سرعت و کیفیت خوبی در کارشان دارند خیلی بیشتر از افراد دیگر می‌توانند درآمد داشته باشند.

چگونه به یک فریلنسر با درآمد مناسب تبدیل شویم؟

یک فریلنسر خوب در اصل باید نکات و موارد مهم کاری که قبول کرده را رعایت کند و بداند دقیقاً کارفرما چه چیزی از وی می‌خواهد و به چه اهدافی می‌خواهد برسد. همچنین همیشه مهمترین عامل در موفقیت یک فریلنسر کیفیت بالای کار او است؛ در ادامه نکاتی را می‌گوییم که همواره برای فریلنسرها مهم و حائز اهمیت است:

  • کارهای متناسب با مهارت شان که در آنها بیشتر حرفه ای هستند را می‌پذیرند.
  • فریلنسرها تجارب خودشان را به صورت مستند نگهداری می‌کنند و از هر تجربه ای نکاتی را می آموزند و از آنها یادداشت برداری می‌کنند.
  • نکات هر پروژه را جداگانه به خاطر می‌سپارند زیرا در پروژه های شبیه به هم حتماً به کارشان می‌آید.
  • در یک سند تمامی کارهای که کرده اند و مدت زمان آنها را یادداشت می‌کنند.
  • پس از انجام هر پروژه، آن را به رزومه خود اضافه می‌کنند.
  • می دانند که در چه نوع کاری موفق تر هستند و کدام کارها آنها را موفق تر خواهد کرد.
  • مزیت های خود را می دانند تا در زمان های مناسب از آنها استفاده کنند.
  • فریلنسرها اجازه می دهند کارفرما کمی درباره خصوصیات اخلاقی شان بداند و علایق شان را بفهمد. به این معنی که از خودشان و علایقشان بیشتر می گویند تا کارهای بعدی و مهمتری به آنها ارائه دهند.
  • آنها همواره زیاد از ارقام بالا برای حقوق حرف نمی‌زنند و بسیار صبور هستند.
  • مهمترین عامل درموفقیت فریلنسر جذب افراد به خود است، تا کارفرماهای بیشتری به خود جذب کنند و به موفقیت و درآمد بیشتری برسند.
  • با بررسی های کارفرمایان مهارت های مهم را شناسایی می کنند.
  • فریلنسرها می‌دانند که کارفرماها چه اصولی را بیشتر مدنظر دارند و آنها را سریع یاد می‌گیرند.
  • مهارت های رقبا را همواره در سایت های فریلنسری در نظر دارند. منابع مرتبط با پروژه ها را بررسی کرده و مهارت های دیگران را می‌سنجند. همچنین هر چند وقت یکبار منابع کاریابی فریلنسرها را مرور می‌کنند.

نتیجه گیری:

اکثر شرکت های معتبر برایشان مهم است که نیروهایی که استخدام می‌کنند چقدر تجربه و سابقه کاری دارند و چه مهارت هایی را بلد هستند، اما نکته خیلی مهمی که می‌تواند ارزشمند باشد این است که فریلنسرها به دلیل اینکه کارهای زیادی انجام می‌دهند تجربه خوبی کسب می‌کنند و معمولاً آنها خیلی راحت استخدام می‌شوند.

زمان راز موفقیت فریلنسرها است که آن را بسیار جدی می‌گیرند و پروژه ها را تا جای ممکن که به آن لطمه نخورد سریع انجام می‌دهند.

تیم مدیریت دانش سرزمین هوشمند

تیم مدیریت دانش راهکار سرزمین هوشمند با رویکرد شناسایی و بررسی تخصصی حوزه های دانشی در پی افزایش و ارتقای دانش حرفه ای و مدیریت آن در حوزه فناوری اطلاعات است تا بتواند بیش از پیش فناوری اطلاعات را در زندگی مردم و کسب و کارها وارد کند

ثبت دیدگاه


سپاسگذاریم. دیدگاه شما ارسال شد و پس از تایید نمایش داده می شود
با عرض پوزش خطایی رخ داد. لطفا مجددا تلاش بفرمایید

سرزمین هوشمند

دانشنامه سرزمین هوشمند

راهکار سرزمین هوشمند با ارائه دانشنامه ای وسیع و ارزشمند از اطلاعات علمی در حوزه دانش فناوری اطلاعات، دانش توسعه کسب و کار و راهکارهای این حوزه اطلاعات مفیدی را به مخاطبان خود عرضه می‌دارد

درباره سرزمین هوشمند

جستجو

مطالب اخیر