دسترسی به دنیای اخبار با خبرخوان فیدلی

امروزه بایستی با حوصله و هدفمند به سایت ها، خبرگزاری ها و شبکه ‌های اجتماعی سر زد و از دنیای اخبارهای مختلف فناوری، سیاسی، اقتصادی و ورزشی عقب نمانیم؛ درواقع در جهان امروز باید در لحظه از اخبار دنیا مطلع باشیم. این موضوع را می دانید که دنیای Digital Marketing (بازاریابی دیجیتال) روزانه در حال برورسانی و ایجاد یک نوآوری است.

امروزه با گسترده شدن و همه گیری تلفن های همراه هوشمند و گوناگونی زیاد اخبار و سرویس‌ های مورد پسند‌ کاربران در فضای مجازی، افرد نیاز به اپلیکیشنی دارند که تمامی‌ وبلاگ‌ ها، سایت ‌ها، مجلات و شبکه ‌های اجتماعی را با دسته‌ بندی براساس محتوا تجمیع کرده و در اختیار کاربران قرار دهد.

اپلیکیشن Feedly، یکی از بهترین نرم‌ افزارهای ارائه‌ دهنده‌ خدمات به کاربرانی است که می‌ خواهند تنها از طریق یک نرم‌افزار تمام محتواهای مورد نیاز خود را رصد و پیگیری کنند. برای پیدا کردن تازه‌های خبری مورد نظر خود می ‌توانید با ایجاد کلمه کلیدی، هشتگ و نام سایت در اپلیکیشن فیدلی به جستجو بپردازید و یا وارد دسته های مختلف شده و محتوای مورد نظر را بخوانید.

اپلیکیشن فیدلی در سال 2008 توسط "ادوین کداباکیان" در سانفرانسیسکو طراحی و منتشر شد. این اپلیکیشن با هدف دسترسی راحت برای خواندن اخبار و مطالبی که در قسمت فید شبکه ‌های اجتماعی، سایت ‌ها و مجلات قرار دارد مورد استفاده قرار گرفته است.

شخصی سازی در فیدلی چگونه است؟

فیدلی در ابتدا با شعار «مکانی برای تمام روزنامه‌ ها، مجلات و بلاگ ‌های مورد علاقه» کار خودش را شروع کرد. کاربری که قصد دارد از این اپلیکیشن استفاده کند با صفحه اول فیدلی مواجه می‌ شود که این شعار در آن به چشم می‌ خورد. این اپلیکیشن دو صفحه دیگر نیز دارد که با لمس صفحه به سمت بالا می ‌توان در میان آنها چرخید. با رفتن به صفحه دوم، از کاربر درخواست می‌شود از طریق حساب گوگل یا فیس‌بوک خود اپلیکیشن را شخصی ‌سازی کند و در صفحه سوم به در دسترس بودن نسخه تحت وب فیدلی اشاره می ‌شود.

در ادامه با لمس در بالای سمت چپ صفحه، یک نیم ‌صفحه ظاهر می ‌شود. در صورتی که کاربر این اپلیکیشن را شخصی ‌سازی نکرده باشد، گزینه‌های Explore و Add Content را پیش روی خود می ‌بیند. همچنین در صورتی که کاربر این اپلیکیشن را شخصی ‌سازی کرده باشد، می‌تواند از گزینه ورود در این نیم ‌صفحه استفاده کند.

جذابیت های استفاده از اپلیکیشن فیدلی

یکی از جذابیت ‌های استفاده از اپلیکیشن فیدلی این است که تمامی سیستم های عامل نظیر اندروید، iOS، ویندوز، لینوکس و مکینتاش را تحت پوشش قرار می ‌دهد تا دست افراد برای استفاده از آن باز باشد. یکی دیگر از جذابیت های استفاده از اپلیکیشن فیدلی این است که می توانید آن را روی گوشی خود نصب کنید یا می ‌توانید به صورت افزونه روی گوگل کروم مورد استفاده قرار دهید و حتی با سرویس IFTTT همگام ‌سازی کنید.

به طور کلی باید گفت استفاده از اپلیکیشن فیدلی بسیار ساده است زیرا تنها به وصل شدن به اینترنت نیاز دارید و همچنین به سیستم عاملی که روی آن بتوانید اپلیکیشن را فعال کنید.

پس از ورود به اپلیکیشن فیدلی از طریق ساخت اکانت یا از طریق جیمیل و اکانت فیسبوک، تنها لازم است در قسمت جستجو، سایتی که در جستجوی آن هستید را تایپ کنید. اگر سایت مورد نظر پیدا نشد، می ‌توانید لینک "RSS Feed" با آیکون سه خط را که در قسمت بالا یا پایین سایت ها قرار دارد را در قسمت جستجو تایپ کنید تا آن را پیدا کنید. بعد از آنکه سایت، مجله، وبلاگ و شبکه اجتماعی مورد نظر در فیدلی پیدا شد، روی گزینه‌ follow کلیک می کنید تا آن سایت در لیست دریافت فید ذخیره‌ شده و همیشه جدیدترین اخبار آن را در دسترس داشته باشید.

امکاناتی از جمله علامت ‌گذاری مطالب برای مطالعه در آینده، به اشتراک ‌گذاری خبرها در شبکه ‌های اجتماعی و سرویس هایی نظیر Pocket و Instapaper و دیگر امکانات جذاب در اپلیکیشن فیدلی نهادینه شده است. در ضمن شما می ‌توانید ظاهر اپلیکیشن را به شکل های مختلف تغییر دهید. بدین ترتیب اخبار سایت های مختلف در قسمت فید اپلیکیشن فیدلی قابل مشاهده است. البته برای منظم ‌تر شدن کارها، می ‌توانید هر سایت را در دسته ‌بندی ‌های متنوع قرار دهید تا براساس محتوای دلخواه به عنوان مثال سیاسی، ورزشی و... بهتر بتوانید دسترسی داشته باشید. با اضافه شدن هر خبر جدید، وارد اپلیکیشن شده و مجموعه ‌ای از تازه‌های خبری را از چندین سایت، وبلاگ، مجله و شبکه اجتماعی مشاهده ‌کنید.

ویژگی های خبرخوان پولی فیدلی

مهمترین ویژگی خبرخوان پولی یا همان سرویس فیدلی پرو، امکان جستجو در فیدهای خبری اپلیکیشن افراد است. ویژگی بعدی اضافه کردن یک لایه امنیتی با استفاده از پروتکل HTTPS است. ویژگی بعدی در فیدلی پرو، انتقال مطالب مدنظر و دلخواه تان به اکانت خصوصی خودتان است. در ضمن در فیدلی پرو پشتیبانی بهتر و سریع تری به شما ارائه می شود.

به گفته مدیران فیدلی، هزینه‌ های دریافتی از کاربران سرویس پرو برای سرمایه ‌گذاری بر روی سرویس های این اپلیکیشن و افزودن امکانات بیشتر در آینده صرف خواهد شد؛ درواقع این امکانات جدید همان درخواست های کاربران خواهد بود.

فیدلی یکی از معدود اپلیکیشن‌ هایی است که توانسته نظر اغلب علاقه مندان به این نوع اپلیکیشن ها را به خود جلب کند. گرافیک و پتانسیل بالا در شخصی ‌سازی، دو ویژگی ارزشمند اپلیکیشن فیدلی است.

اپلیکیشن فیدلی از چندین زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و... پشتیانی می ‌کند و همچنین در نسخه‌ iOS این اپلیکیشن زبان فارسی نیز گنجانده شده است.

تیم مدیریت دانش سرزمین هوشمند

تیم مدیریت دانش راهکار سرزمین هوشمند با رویکرد شناسایی و بررسی تخصصی حوزه های دانشی در پی افزایش و ارتقای دانش حرفه ای و مدیریت آن در حوزه فناوری اطلاعات است تا بتواند بیش از پیش فناوری اطلاعات را در زندگی مردم و کسب و کارها وارد کند

ثبت دیدگاه


سپاسگذاریم. دیدگاه شما ارسال شد و پس از تایید نمایش داده می شود
با عرض پوزش خطایی رخ داد. لطفا مجددا تلاش بفرمایید

سرزمین هوشمند

دانشنامه سرزمین هوشمند

راهکار سرزمین هوشمند با ارائه دانشنامه ای وسیع و ارزشمند از اطلاعات علمی در حوزه دانش فناوری اطلاعات، دانش توسعه کسب و کار و راهکارهای این حوزه اطلاعات مفیدی را به مخاطبان خود عرضه می‌دارد

درباره سرزمین هوشمند

جستجو

مطالب اخیر